De cilinder heeft een vrij eenvoudige en onopvallende buitenkant, maar we weten allemaal dat schijn bedriegt. We hebben het hier over een Big Bore cilinder! De cilinderindeling is niet gebaseerd op een standaardmodel met enkel een grotere boring, maar vanaf het begin werd de cilinder ontworpen als een Big Bore, met bijpassende poorten en een vlinder uitlaatpoort groot genoeg om de prestaties te ondersteunen.
De BigRacing-cilinders zijn ideaal vanwege het installatiegemak, en hoge betrouwbaarheid.
- Installatie is heel eenvoudig, carterfrezen of andere modificaties zijn niet nodig. De squish-speling is vooraf ingesteld op een waarde die is geoptimaliseerd voor het respectieve motortype.
- De BigRacing-cilinders kunnen vermogens behalen van maar liefst 25PK en 15Nm aan koppel! met behulp van een standaard set-up (24mm carburateur, originele ontsteking, race-uitlaat enz.).
- Poorttimings zijn relatief laag, het volume van het koelsysteem is vrij groot en de zuiger is een Vertex-zuiger van topkwaliteit. Al deze factoren dragen bij aan de hoge betrouwbaarheid en robuustheid van de cilinder.
Cilinderinhoud is 88cc (50mm zuiger / 45mm slag / 90mm drijfstang). Je moet een krukas met een lange slag gebruiken .
De buitenkant is een replica van de originele cilinder met een stempel van 49cc; maak je geen zorgen, dit is absoluut een 88cc cilinder!
Je hebt lange cilinderbouten (M7x120mm) nodig om deze set te monteren.
Afhankelijk van het bouwjaar moet je mogelijk ruimte maken voor de drijfstang.
Niet straatlegaal.
Artikelnummer | mx-S6-7018820 |
---|